Основні форми і методи навчання у процесі підготовки майбутніх учителів біології та здоров'я людини

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті досліджуються форми і методи навчання у процесі підготовки сучасних майбутніх учителів біології та здоров'я людини. Автором подається загальна характеристика лекцій, практичних занять, контрольних заходів та на прикладі їх використання під час викладання дисципліни «Інноваційні технології навчання біології, основ здоров'я та природознавства» для здобувачів вищої освіти другого освітнього (магістерського) рівня зі спеціальності 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров'я людини). Наведено суттєві переваги, типові недоліки та вимоги до сучасної лекції. Схарактеризовано різновиди лекцій, що використовувались для підготовки майбутніх учителів біології та здоров'я людини: вступна, інформаційна, мультимедійна, бінарна, із запланованими помилками, проблемна, лекція-бесіда, інтерактивна, прес-конференція. Під час мультимедійних та інтерактивних лекцій акцент робився на інформаційні ресурси сучасних наукових досягнень і методичних розробок: наукові групи на сторінках Facebook, інформаційні повідомлення на TED-Ed, можливості навчання та тестування на Quizlet, Learn Genetics, Teachers pay for teachers, Google Expeditions, ресурси для створення опитувальників Online TestPad, Google forms, Kahoot, Quizziz, Classroom та інші. Проведення практичних занять здійснювалось із використанням зокрема таких методів: вправи; тренінги; рішення типових задач; заняття з рішенням ситуаційних завдань; заняття з моделюванням реальних завдань; ділові ігри; рольові ігри; ігрове проектування; імітаційні заняття. Проаналізовано різні форми і методи навчання згідно суб’єктивної думки майбутніх учителів. Визначено динаміку сприйняття ефективності використання різноманітних форм і методів навчання в організації навчальної діяльності закладу вищої освіти.
The article investigates the forms and methods of teaching in the process of training of modern future teachers of biology and human health. The author gives a general description of lectures, practical classes, control activities and their use during the teaching discipline «Innovative technologies of teaching biology, basic health and natural sciences» for applicants for higher education of the second educational (master's) level in the specialty 014.05 Secondary education (Biology and human health). Significant advantages, typical disadvantages and requirements to the modern lecture are given. The varieties of lectures that were used to train future teachers of biology and human health are described: introductory, informational, multimedia, binary, with planned mistakes, problem, lecture-discussion, interactive, pressconference. During multimedia and interactive lectures the emphasis was placed on information resources of modern scientific achievements and methodological developments: scientific groups on Face book pages, information messages on TED-Ed, training and testing opportunities on Quizlet, Learn Genetics, Teachers pay for teachers, Google Expeditions, resources for creating questionnaires Online Test Pad, Google forms, Kahoot, Quizziz, Classroom and others. Practical sessions were conducted using the following methods, among others: exercises; trainings; solving standard tasks; sessions with solving situational tasks; sessions with modeling of real tasks; business games; role-plays; game design; simulation exercises. Various forms and methods of teaching according to the subjective opinion of future teachers are analyzed. The dynamics of perception of the effectiveness of different forms and methods in the organization of educational activities of higher education institutions is determined.
Опис
Ключові слова
форма навчання, метод навчання, майбутній учитель біології та здоров'я людини, ефективність форм і методів навчання, form of training, method of training, future teacher of biology and human health, effectiveness of teaching forms and methods
Бібліографічний опис
Природничий альманах (біологічні науки)
ORCID:
УДК